Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2017

Η Apple και μεις, οι… χωριάτες

-->
Είναι γοητευτικό όσο και τρομαχτικό το ότι οι διαφημίσεις είναι τόσο απροκάλυπτα αποκαλυπτικές. Και μέσα στις πολλές αλήθειες που σου πετάνε στα μούτρα είναι και η εικόνα που έχουν οι άλλοι για σένα. Η κατηγορία στην οποία σε έχουν βάλει, ο τίτλος που σου έχουν δώσει, η γνώμη τους για το ποιoς είσαι και τι ρόλο βαράς,  περνάνε όλα από μπροστά σου στα λίγα δευτερόλεπτα που διαρκεί μια διαφήμιση.
Κι όταν μιλάμε και για μια διαφήμιση ενός παγκόσμιου κολοσσού όπως η Apple, τότε φίλε δεν υπάρχουν και περιθώρια αμφισβήτησης από την πλευρά σου. Δεν σε παίρνει να πεις, κοίτα τους μαλάκες πώς με δείχνουν, μόνο αυτοί με βλέπουν έτσι. Άμα η Apple, στη νέα της διαφήμιση που εδώ και λίγα εικοσιτετράωρα παίζει στο Διαδίκτυο, σε λέει χωριάτη που έπαθες πλάκα όταν ήρθε στο χωριό σου το νέο i-phone της, τότε κάπως έτσι σε βλέπει όλος ο κόσμος.

Οι τύποι που αναλαμβάνουν διαφημίσεις για τέτοιες εταιρείες δεν κάνουν τίποτα στην τύχη, έχουν μελετήσει μέχρι και τι πιστεύει ο κόσμος ότι φοράς κάτω απ’ το παντελόνι σου. Η διαφήμιση που θα ρίξουν εντέλει στο youtube, θα έχει ένα τόσο δυνατό στερεότυπο, που μέχρι κι ένας κινέζος τσαγκάρης που διορθώνει παπούτσια χωμένος στα βάθη μιας τρύπας στο Πεκίνο, θα δει το σποτάκι για το iPhone 7 Plus και θα πει: να ένας Έλληνας.
Τί φαίνεται μέσα απ’ τη συγκεκριμένη διαφήμιση; Ότι η Ελλάδα της Apple δεν είναι απλώς ένα γραφικό χωριουδάκι. Είναι ένα γραφικό χωριουδάκι όπου δεν έχουν ξαναπιάσει στα χέρια τους κινητό που βγάζει καλή φωτογραφία. Μη σου πω ότι φαίνεται σαν να μην έχουν πιάσει και καθόλου κινητό στα χέρια τους ετούτοι οι άνθρωποι, αμφιβάλω δηλαδή αν έχουν και πλυντήρια στα σπίτια τους, το πιθανότερο είναι ότι πλένουν τα ρούχα τους στη λίμνη.
Ακόμα και η νέα γενιά αυτού του χωριού, ένα έφηβο κορίτσι, στήνεται αμήχανο να το βγάλουν φωτογραφία απ’ το μηχάνημα που μοιάζει να μην έχει ματαξαναδεί. Φαντάζομαι ότι αν πλησίαζε το μηχάνημα θα πάθαινε σοκ και με την οθόνη αφής, δεν θα ήξερε πώς να την χειριστεί το καημένο το έφηβο Ελληνόπουλο.
Συμπέρασμα: ο Έλληνας της Apple είναι ένας γλυκός και αθώος αλλά απολίτιστος βλάχος, που τον θαμπώνει ένα προϊόν τεχνολογίας όπως θαμπώνει τον Ζουλού ένα κολιέ με πολύχρωμες χάντρες. Και προφανώς δεν είναι μόνο ο Έλληνας της Apple, αυτός είναι ο Έλληνας του κόσμου, η εικόνα που έχουν οι περισσότεροι για μας και τρέχει στον σκληρό τους δίσκο. Δεν είπα να μας δείχνουν και σαν Νεοϋορκέζους technology freaks αλλά και βλάχοι που δεν έχουν ξαναδεί iphone; Εσένα δεν σε χαλάει;
ΥΓ. Υπάρχει βέβαια και η άλλη άποψη. Την έδωσε ωραία ένας φίλος στο facebook. (φωτό fb)

Related Posts :



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου