Δευτέρα, 11 Μαΐου 2020

Τον δείκτη Reopening Scale που δείχνει την επιστροφή στην κανονικότητα δημιούργησε η Goldman Sachs - Βραδεία η ανάκαμψη

-->
Τι δείχνει ο δείκτης Reopening Scale που δημιούργησε η Goldman Sachs; - Σταδιακή η επιστροφή στην κανονικότητα
Με το ενδιαφέρον παγκοσμίως να εστιάζεται στην άρση της καραντίνας και στον χρόνο επιστροφής στην κανονικότητα η αμερικανική επενδυτική τράπεζα Goldman Sachs έχει δημιουργήσει ένα δείκτη που σε πραγματικό χρόνο δείχνει την επιστροφή στην κανονικότητα μιας οικονομίας, προσεχώς θα είναι ο κορυφαίος δείκτης που θα αξιολογούν οι επενδυτές των χρηματιστηρίων διεθνώς. 
Πριν από ένα μήνα, όταν οι περισσότερες Πολιτείες των ΗΠΑ ήταν ακόμη πίσω από την καμπύλη του πρώτου κύματος της πανδημίας του κορωνοιού, ο Goldman Sachs δημοσίευσε έναν "δείκτη καραντίνας" για να παρακολουθεί πού βρίσκονται οι πολιτείες των ΗΠΑ.
Ένα μήνα αργότερα, η χρησιμότητα αυτού του δείκτη έχει κορυφωθεί, καθώς οι αγορές τώρα ενδιαφέρονται μόνο για το "άνοιγμα" - τουλάχιστον μέχρι να υπάρξει – εάν υπάρξει - δεύτερο κύμα λοίμωξης από τον κορωνοιό - και καθώς πόλεις και πολιτείες στις ΗΠΑ αποσύρουν τα περιοριστικά μέτρα αλλά με διαφορετικούς ρυθμούς και με διαφορετικές διαδικασίες.
Στο πλαίσιο αυτό η Goldman δημιούργησε ένα νέο δείκτη που παρακολουθεί ανά βδομάδα ένα ευρύ φάσμα δεδομένων από το "Stay at Home" (παράδοση φαγητού, ηλεκτρονικό εμπόριο, streaming media, πωλήσεις mini market.) στο "επιστροφή στην κανονικότητα" (μετακινήσεις, ταξίδια κ.λπ.) και επιχειρηματική δραστηριότητα (ναύλα, στέγαση, πωλήσεις εξοπλισμού κ.λπ.).
Ενώ η Goldman χρησιμοποιεί οικονομικά δεδομένα για το σκοπό αυτό, ωστόσο αναζητά επίσης ένα ευρύτερο σύνολο πηγών υψηλής συχνότητας (λήψεις εφαρμογών, σημείο πώλησης, κρατήσεις σε εστιατόρια κ.λπ.).
Συγκεντρώνοντας αυτά τα δεδομένα, η Goldman δημιούργησε το Reopening Scale, σε μια προσπάθεια να ποσοτικοποιήσει πού βρίσκεται η ισορροπία της κλίμακας μεταξύ του "Stay at Home", της κατάστασης που βρισκόμαστε σήμερα και του "Back to Normal", σε σχέση με ένα σημείο αναφοράς (βάση εκκίνησης 3 Φεβρουαρίου).
Για να προσδιορίσετε τη θέση της κλίμακας (1-10) η Goldman υπολογίζει την ανάπτυξη ή την πτώση σε κάθε κατηγορία σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την κρίση και την αναλογία σε κάθε κατηγορία στη νέα σύνθετη κλίμακα.

Η Goldman αποδίδει ένα σκορ Reopening επανεκκίνησης για τις οικονομίες και κοινωνίες.
Δεν αποτελεί έκπληξη, η κλίμακα διαβάζει επί του παρόντος την κλίμακα 1 σε σύνολο 10 καθώς όλες οι κατηγορίες "Μείνετε στο σπίτι" έχουν αυξηθεί δραματικά τις τελευταίες εβδομάδες και οι κατηγορίες "Επιστροφή στην κανονικότητα" έχουν μειωθεί σημαντικά, με πολλές να εμφανίζουν αποκλείσεις +90%. 
Ομοίως, πολλές από τις κατηγορίες επιχειρηματικής δραστηριότητας οι οποίες είναι κάπως ανεξάρτητες από τις άλλες δύο κατηγορίες δεδομένης της ικανότητας προσαρμογής των επιχειρήσεων, είναι επί του παρόντος ως επί το πλείστον χαμηλότερα από τα επίπεδα προ κορωνοιού.
Οι δείκτες της Goldman Sachs περιγράφουν ένα σχεδόν αποκαλυπτικό τοπίο με το οποίο όλοι γνωρίζουμε: πολλές παραδόσεις μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, ροές πολυμέσων και συνομιλίες βίντεο που αντικαθιστούν τα ταξίδια, και τις επισκέψεις  στα καταστήματα. 
Ενώ αυτή η εικόνα εξακολουθεί να είναι μονοδιάστατη στα δεδομένα, ωστόσο πόλεις και πολιτείες αναζητούν τρόπους για να ανοίξουν ξανά, η Goldman αναμένει να δει την κλίμακα να μετατοπίζεται και η καμπύλη "Μείνετε στο σπίτι" να αντικαθίσταται με την "Επιστροφή στην κανονικότητα"

Καλύτερες στιγμές:

Η υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου ως τρόπος συναλλαγών επιταχύνεται έως τα τέλη Απριλίου μετά από μέσο όρο αύξησης> 65% ετησίως.
Εταιρείες όπως οι Amazon, Walmart, Target, Ebay, Wayfair και Etsy αντιπροσωπεύουν αυτήν την κατηγορία, αν και υπάρχουν πολλές άλλες που επωφελούνται επίσης από την υψηλότερη ζήτηση. 
Η Wayfair σημείωσε αύξηση κατά 90% τον Απρίλιο κατά τη διάρκεια της περιόδου καθώς οι άνθρωποι επικεντρώνονται στη διακόσμηση και τη βελτίωση του σπιτιού, ενώ βασίζονται στην ευκολία της αποστολής π.χ. επίπλων παραδοτέα στο σπίτι.
Η κατηγορία των ειδών παντοπωλείου είναι σε γενικές γραμμές σε υψηλά επίπεδα αλλά χωρίζεται μεταξύ προϊόντων που ωφελούνται σε αυτό το περιβάλλον (αλεύρι, προϊόντα καθαρισμού, αλκοόλ) έναντι εκείνων που δεν πήγαν και πολύ καλά όπως (καλλυντικά, ξυρίσματα, αποσμητικά). 
Η δαπάνη σε δολάρια π.χ. στο αλεύρι έφτασε στο + 250% ετησίως στα τέλη Μαρτίου, όταν οι πολίτες περιορίστηκαν, ενώ οι δαπάνες αποσμητικών μειώθηκαν κατά 20% την τελευταία εβδομάδα, καθώς κανείς δεν φαίνεται να νοιάζεται για την προσωπική του υγιεινή στο σπίτι. 
Κάποια στιγμή αυτές οι κατηγορίες θα επιστρέψουν στα κανονικά επίπεδα καθώς οι επιχειρήσεις ανοίγουν ξανά και οι άνθρωποι αρχίζουν να περνούν περισσότερο χρόνο έξω από το σπίτι τους.
Η Goldman παρακολουθεί 
1)Τον καταναλωτή σε σχέση με τα αεροπορικά ταξίδια, πωλήσεις αυτοκινήτων και επίπεδα αιθανόλης που είναι ένα μέτρο της κατανάλωσης φυσικού αερίου. 
2) Στέγαση: όπου παρακολουθεί τις αιτήσεις ενυπόθηκων δανείων, νέες και υπάρχουσες πωλήσεις και τιμές κατοικιών, οικοδομική δραστηριότητα, αποστολές τσιμέντου, τα οποία θα πρέπει να υποδηλώνουν αγοραστικό ενδιαφέρον για κατοικίες και κατασκευές  3) Βιομηχανικός εξοπλισμός: συμπεριλαμβανομένων παραγγελιών αεροσκαφών Boeing, λιανικών πωλήσεων και 
4)Βιομηχανικό εμπόριο: συμπεριλαμβανομένου του τι μεταφέρεται με σιδηρόδρομο ή με φορτηγά και τι έρχεται με τα πλοία. 

Και στις τέσσερις κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν όλων των μετρήσεων, τα δεδομένα έχουν επιδεινωθεί διαδοχικά χωρίς ακόμη να έχουν ανακάμψει. 
Τα δεδομένα που σχετίζονται με τον καταναλωτή και τη στέγαση θα μπορούσαν πρώτα να βελτιωθούν, καθώς τα μέτρα Μείνε στο Σπίτι καταργούνται, ενώ ο εξοπλισμός και το εμπόριο θα μπορούσαν να ανακάμψουν αργότερα.
Τα ταξίδια είναι σαφώς ένας από τους τομείς με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την οικονομική κρίση που προκάλεσε ο κορωνοιός όπως και η εστίαση.
Τα αεροπορικά ταξίδια στο εσωτερικό, μειώθηκαν κατά 95% ετησίως και η άφιξη των επιβατών από διεθνή δρομολόγια από τα 5 κορυφαία αεροδρόμια των ΗΠΑ μειώθηκε κατά 99% την τελευταία εβδομάδα. 

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν μερικά μικρά, πρώιμα σημάδια ότι η ζωή επανέρχεται στην κανονικότητα. 
Ενώ όλες οι μετρήσεις μετακίνησης έχουν μειωθεί από τον Φεβρουάριο, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης φυσικού αερίου που μειώνεται στο 50% το τελευταίο μισό του Μαρτίου και την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, και η χρήση εφαρμογών στα καταστήματα Starbucks έχουν παρόμοια τάση, η ζήτηση φυσικού αερίου έχει βελτιωθεί σε -36% από μια κατώτατη τιμή -48% ετησίως. 
Οι Αναφορές Κινητικότητας στην Google δείχνουν επίσης ότι οι κινήσεις στο χώρο εργασίας και στις μετακινήσεις μειώθηκαν κατά 50% περίπου στο χαμηλότερο σημείο, αν και υπάρχουν μικρές ανοδικές τάσεις τις τελευταίες εβδομάδες, γεγονός που υποδηλώνει αύξηση της γενικής κινητικότητας καθώς ορισμένες  Πολιτείες αρχίζουν να ανοίγουν ξανά.
Η επισκεψιμότητα των εστιατορίων, όπως μετράται από τον αριθμό των καθήμενων ατόμων στο OpenTable, αυξάνεται αργά τις τελευταίες ημέρες από -100% από τα τέλη Μαρτίου. 
Οι συνολικές πωλήσεις σε εστιατόρια, εν τω μεταξύ, έχουν βελτιωθεί από -60% στα τέλη Μαρτίου σε -40% στις αρχές Μαΐου καθώς οι παραγγελίες παραλαβής και παράδοσης. 

Μείνε στο Σπίτι

Στην κλίμακα Μείνε στο Σπίτι "Stay at Home" της Goldman, οι αυξήσεις της ζήτησης είναι πιο σημαντικές για εφαρμογές συνομιλίας μέσω βίντεο με αύξηση εβδομαδιαίων λήψεων κατά 1700% ετησίως κατά μέσο όρο τον Απρίλιο. 
Οι εφαρμογές για αγορές μικρών αντικειμένων, συμπεριλαμβανομένων των Walmart Grocery, Kroger και Instacart έχουν σημειώσει αύξηση 314% ετησίως την ίδια χρονική περίοδο, ενώ τα δολάρια ανά κατάστημα που δαπανήθηκαν για αλεύρι, προϊόντα καθαρισμού οικιακής χρήσης και αλκοόλ αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 50% ετησίως. 
Ταυτόχρονα, η αφοσίωση στα διαδικτυακά τυχερά παιχνίδια συνεχίζει να αυξάνεται, με τον αριθμό των ωρών χρήσης να διπλασιάζονται τον Απρίλιο ετησίως και να φτάσουν τις 1,8 δισ.
Πολλές από αυτές τις κατηγορίες είδαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου / πρώτο δεκαπενθήμερο του Απριλίου 2020, όταν ξεκίνησαν οι καραντίνες στις ΗΠΑ. 
Η PayPal σημείωσε αύξηση 135% ετησίως σε καθαρούς νέους ενεργούς λογαριασμούς, καθώς οι κινήσεις μέσω καρτών αυξήθηκαν έναντι των μετρητών.

Επιστροφή στην Κανονικότητα 

Η κατηγορία "Επιστροφή στην Κανονικότητα" περιλαμβάνει μερικά από τα καταναλωτικά τμήματα με τις μεγαλύτερες επιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένων των μετακινήσεων, του φαγητού και όλων των πτυχών των ταξιδιών. 
Η έκθεση Google Global Mobility υποδηλώνει ότι τόσο οι τάσεις μετακίνησης όσο και μετακίνησης στο χώρο εργασίας μειώνονται κατά 50% με παράλληλε μείωση της ζήτησης βενζίνης κατά 40%.
Οι πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς δέχθηκαν ισχυρή πίεση όπως και οι πωλήσεις αποσμητικών.
Ως προς τα ταξίδια, έχουν καταγράψει πτώση πάνω από 90% ετησίως από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου 2020. 
Ενδεικτικό την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου 2020 μετακινήθηκαν 750 χιλιάδες άνθρωποι σε σύγκριση με πάνω από 16 εκατομμύρια την ίδια εβδομάδα το 2019. 

Επιχειρηματικές δραστηριότητες 

Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες έχουν επίσης επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το COVID-19, συμπεριλαμβανομένων των ακινήτων και του βιομηχανικού εμπορίου. 
Οι αιτήσεις για στεγαστικά δάνεια μειώθηκαν πάνω από 30% ετησίως για τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Απριλίου καθώς οι συναλλαγές ακινήτων και οι κατασκευές κατοικιών επιβραδύνθηκαν επίσης. 
Οι κατασκευαστές οικιών ανέφεραν κατά 50% περίπου πτώση στα ποσοστά παραγγελιών για τον Απρίλιο, με τις τοπικές οικονομίες που εξαρτώνται περισσότερο από τα ταξίδια και τον τουρισμό (δηλαδή το Λας Βέγκας) να μειώνονται κατά 60%, ενώ οι περιοχές του Τέξας είναι μειωμένες 25%. 
Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι η δραστηριότητα στα τέλη Απριλίου είχε υπερδιπλασιαστεί από τα χαμηλά που παρατηρήθηκαν νωρίτερα τον μήνα, καθώς οι καταναλωτές φαίνονται να επωφελούνται από τα ιστορικά χαμηλά επιτόκια στεγαστικών δανείων. 
Από την πλευρά του εξοπλισμού, δεν υπήρξε ανάκαμψη ακόμη στις παραγγελίες αεροσκαφών της Boeing. 
Τα φορτία που μετακινούνται μέσω σιδηροδρόμων, ενώ εξακολουθούν να είναι έντονα αρνητικά, ίσως σταθεροποιηθούν προσεχώς. 
Οι εταιρείες οικοδομικών προϊόντων σημείωσαν πωλήσεις από 30-35% τον Απρίλιο, καθώς το Μείνε στο Σπίτι προέτρεψε πολλούς να προχωρήσουν σε αναπαλαιώσεις ή άλλες κατασκευές.
Η Whirlpool κατασκευαστής λευκών ειδών ανέφερε ότι οι πωλήσεις στο Απρίλιο αυξήθηκαν κατά 20-25%, με τη ζήτηση για δευτερεύοντα ψυγεία και καταψύκτες (για αποθήκευση τροφίμων) να αυξάνεται. 
Για να εξετάσει όλες αυτές τις μετρήσεις συνολικά και να ποσοτικοποιήσει πού βρίσκονται οι καταναλωτές στο δρόμο προς την οικονομική ανάκαμψη, η Goldman δημιούργησε μια σύνθετη κλίμακα που βασίζεται στον αντίστροφο μέσο όρο ανάπτυξης σε όλους τους τομείς στις κατηγορίες «Μένουμε στο σπίτι» και στον κανονικό μέσο όρο Κατηγορίες «Επιστροφή στην Κανονικότητα» σε σχέση με την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 3 Φεβρουαρίου, που αντικατοπτρίζει πού βρίσκεται ο καταναλωτής μεταξύ των δύο κατηγοριών.
Προσεχώς αυτή η κλίμακα θα γίνει αμέσως ένας από τους μεγαλύτερους - αν όχι οι κορυφαίους - δείκτες που κινούνται στην αγορά για έναν κόσμο που αγωνιά να μάθει πόσο μακριά για την κανονικότητα είμαστε. 
Οποιαδήποτε αύξηση στην κλίμακα θα οδηγήσει σε απότομη ανάκαμψη στα περιουσιακά στοιχεία κινδύνου και αντιστρόφως, πράγμα που σημαίνει ότι για άλλη μια φορά η Goldman θα είναι σε θέση να χειραγωγεί την αγορά με ένα σύνολο δεδομένων.
https://www.zerohedge.com/s3/files/inline-images/states%20closed_0.jpg?itok=ZpHgk19J
https://www.zerohedge.com/s3/files/inline-images/GS%20reopening%20index%201.jpg?itok=C9Lz5fQE

Related Posts :



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου