Πέμπτη, 5 Απριλίου 2018

KAΡΚΙΝΟΓΟΝΟΣ ο καφές! (φωτο)

-->
ΣΟΚ από την Καλιφόρνια! Εδώ όπου ένας δικαστής του Λος Άντζελες αποφάσισε ότι ο καφές πρέπει να πωλείται μαζί με προειδοποίηση για καρκίνο.
Αυτά είναι κακά νέα για την αλυσίδα Starbucks, για αρκετούς λόγους. Ένας από αυτούς είναι ότι θα θορυβήσει ορισμένους ανθρώπους που θα σταματήσουν να καταναλώνουν ροφήματα βασισμένα στον espresso που είναι η βάση των προϊόντων που προσφέρουν τα Starbucks. Ένας άλλος λόγος είναι ότι μπορεί να αναγκάσει τους ανθρώπους να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους ως προς την κατανάλωση καφέ, υπονομεύοντας το επιχειρηματικό μοντέλο της Starbucks ως “το τρίτο μέρος” μετά το σπίτι και το γραφείο. Ειδικότερα, αν ακολουθήσουν κι άλλες πολιτείες το παράδειγμα της Καλιφόρνιας, ο καφές θα συμπεριληφθεί στην κατηγορία των καρκινικών προϊόντων όπως τα τσιγάρα-μεταδίδει ο Panos Mourdoukoutas στο Capital.gr.
Προς το παρόν, οι αγορές δεν φαίνεται να ανησυχούν για αυτή την προοπτική. Οι μετοχές της Starbucks κινήθηκαν ανοδικά τις πέντε πρώτες ημέρες μετά την ανακοίνωση της δικαστικής απόφασης, υπεραποδίδοντας έναντι της συνολικής αγοράς
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία εξακολουθεί να απολαμβάνει ήπια αύξηση των πωλήσεων και υψηλά λειτουργικά περιθώρια.
Παρολ’αυτά, η απόφαση της Καλιφόρνιας έρχεται σε μια περίοδο που η εταιρεία αντιμετωπίζει μια σειρά από σοβαρές προκλήσεις.
Μία από αυτές είναι ο σταδιακός κορεσμός στο εσωτερικό, καθώς υπάρχει ένα κατάστημα Starbucks σχεδόν σε κάθε γωνιά των ΗΠΑ.
Μια άλλη πρόκληση είναι ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από τα McCafes των McDonald’s και τα 24ωρα breakfast, όπως αποδεικνύεται από την πρόσφατη ανάκαμψη στις πωλήσεις της McDonald’s.
Έπειτα υπάρχει κι ο ανταγωνισμός στο εξωτερικό από τοπικές νεοσύστατες εταιρείες που κατάφεραν να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν το μοντέλο του “τρίτου μέρους” των Starbucks. Όπως η εταιρεία Mikel με έδρα την Ελλάδα, η οποία προσφέρει ένα χαρτοφυλάκιο 130 αφεψημάτων –και ένα κομψό “στέκι”, στελεχωμένο με προσεκτικά επιλεγμένους και αφοσιωμένους συνεργάτες και με σχέδια επέκτασης στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη.
Ενώ οι μεγάλες κυβερνήσεις δεν μπορούν να εξοβελίσουν μια ισχυρή συνήθεια όπως η κατανάλωση καφέ, μπορούν να προκαλέσουν φόβους βάζοντας μια ταμπέλα που θα έχει τη λέξη “καρκίνο” πάνω της.
Και ο φόβος μπορεί να περιορίσει το ζήλο για αλυσίδες καταστημάτων καφέ όπως τα Starbucks.

Related Posts :



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου