Μια έμπειρη ομάδα τριών στρατιωτικών του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς θα επιχειρήσει να απομακρύνει την βόμβα την ερχόμενη Κυριακή στη Θεσσαλονίκη. Η συγκεκριμένη ομάδα έχει ήδη εξουδετερώσει και μεταφέρει χιλιάδες εκρηκτικά και βόμβες
Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος Τύπου του Γενικού Επιτελειου Στρατού (ΓΕΣ) Νίκος Φανιός, η ομάδα θα αφαιρέσει αρχικά τον πυροκροτητή και στη συνέχεια η βόμβα θα μεταφερθεί με όχημα του στρατού στο πεδίο βολής του Ασκού Προφήτη, προκειμένου να γίνει ελεγχόμενη έκρηξη.
«Από τη στιγμή που το πυρομαχικό είναι αποδεσμευμένο, δεν υπάρχει κίνδυνος να γίνει έκρηξη εύκολα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φανιός, διευκρινίζοντας ότι η βόμβα είναι αεροπορίας και θα μεταφερθεί με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, υπό την εποπτεία της αστυνομίας, που θα έχει και την ευθύνη της απρόσκοπτης διέλευσης μέσα από τους δρόμους της πόλης.
Στρατιωτικοί του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίου Ξηράς έχουν εξουδετερώσει περισσότερα από 23.000 βλήματα, διαφόρων διαμετρημάτων, που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια εργασιών κατασκευής του διαδριατικού αγωγού φυσικού αερίου (ΤΑΡ) στα Διαβατά Θεσσαλονίκης.
Το Τάγμα επιχειρεί επίσης και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπου έχουν εξουδετερωθεί 14 ενεργές βόμβες αεροπορίας στην περιοχή όπου γίνεται διαπλάτυνση αεροδιαδρόμου.
Ο ΟΑΣΘ ανέλαβε τη μετακίνηση χιλιάδων πολιτών – Ειδικά οχήματα για τα ΑμΕΑ Πανέτοιμος δηλώνει ο ΟΑΣΘ να ανταποκριθεί στη μετακίνηση των χιλιάδων πολιτών της δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ για τη μεταφορά των ατόμων με ειδικές ανάγκες θα διατεθούν ειδικά οχήματα. Σύμφωνα με δήλωση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Χρήστου Στεφανίδη «είμαστε έτοιμοι να διαθέσουμε λεωφορεία για τη μεταφορά των συμπολιτών μας. Υπολογίζω πως θα χρειαστούν 50–60 οχήματα με περίπου 100–120 άτομα προσωπικό, ενώ υπάρχει η δυνατότητα και για περισσότερα λεωφορεία εάν κριθεί απαραίτητο. Κάθε λεωφορείο θα συνοδεύεται από ασθενοφόρο και πυροσβεστικό όχημα, ενώ η τροχαία θα πρέπει να μας υποδείξει τα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης. Θα διαθέσουμε και δύο λεωφορεία για τη μεταφορά των ατόμων με ειδικές ανάγκες με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό». Η μετακίνηση με τα λεωφορεία θα είναι δωρεάν, ενώ για τη μεταφορά των ΑΜΕΑ με τα ειδικά οχήματα οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν από νωρίτερα στο τηλέφωνο 2313 302170. Επίσης, κάτοικοι που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας θα πρέπει να επικοινωνήσουν το αργότερο μέχρι το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου με το ΕΚΑΒ (166) για την ασφαλή μεταφορά τους.
Σε πλήρη ετοιμότητα και τα ΕΛΠΕ Σε πλήρη ετοιμότητα για την αντιμετώπιση κάθε πιθανής κατάστασης βρίσκονται και τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), καθώς πέραν του εσωτερικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), που έχει πρόσφατα επικαιροποιηθεί, εκπονήθηκε και πρόσθετο σχέδιο με επιπλέον μέτρα, με αφορμή την επιχείρηση εξουδετέρωσης της βόμβας στο Ελευθέριο Κορδελιό την ερχόμενη Κυριακή. Όπως δήλωσε ο διευθυντής των βιομηχανικών εγκαταστάσεων των ΕΛΠΕ Θεσσαλονίκης, Χριστόφορος Αντώτσιος, «οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις Θεσσαλονίκης των ΕΛΠΕ βρίσκονται σε απόσταση άνω των 700 μέτρων από το σημείο όπου βρέθηκε η βόμβα. Οι δεξαμενές καυσίμων βρίσκονται ακόμη μακρύτερα». Παρά την απόσταση αυτή, ωστόσο, έχουν ούτως ή άλλως ληφθεί όλα τα απαιτούμενα μέτρα.
«Οι ΒΕΘ και όλες οι εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ διαθέτουν εσωτερικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης, που έχει κατατεθεί και εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές, το οποίο επικαιροποιήθηκε πρόσφατα, τον Μάιο του 2016. Για το συγκεκριμένο εγχείρημα (σ.σ. την εξουδετέρωση της βόμβας από τις αρμόδιες αρχές) έχει εκπονηθεί πρόσθετο σχέδιο με επιπλέον μέτρα. Την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου, οι ΒΕΘ είναι έτοιμες για την αντιμετώπιση κάθε πιθανής κατάστασης και οι πολίτες μπορούν να είναι βέβαιοι ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα» κατέληξε ο κ. Αντώτσιος.
Αδειάζουν τις δεξαμενές τους 15 πρατήρια Στο μεταξύ, αδειάζοντας τις δεξαμενές τους από τα καύσιμα θα προετοιμαστούν για την εξουδετέρωση της βόμβας στο Ελευθέριο Κορδελιό τα περίπου 15 πρατήρια, που εδρεύουν εντός της περιοχής, η οποία θα εκκενωθεί την Κυριακή. Όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής, η εκκένωση των δεξαμενών είναι μια χρονοβόρος διαδικασία, αλλά από τη στιγμή που τίθεται θέμα λόγω της ύπαρξης της βόμβας, οι πρατηριούχοι είναι πανέτοιμοι να διεκπεραιώσουν εγκαίρως τη διαδικασία, τηρώντας όλους τους κανόνες ασφαλείας. «Εκτιμώ ότι οι βενζινοπώλες, επειδή γνωρίζουν ότι οι δεξαμενές θα χρειαστεί να αδειάσουν, θα φροντίσουν να έχουν λιγότερα καύσιμα», σημείωσε ο κ. Κιουρτζής και πρόσθεσε ότι οι δεξαμενές καυσίμων έχουν διάφορα μεγέθη, που ποικίλουν από 5000 λίτρα έως και 30.000-50.000 λίτρα στα μεγάλα πρατήρια.
«Οι αντλίες που βγάζουν το καύσιμο αντλούν περίπου 300-400 λίτρα το λεπτό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για να αδειάσει μια μεγάλη δεξαμενή, μπορεί να χρειαστούν και ώρες», κατέληξε.
Σε επιφυλακή η ΕΥΑΘ, δεν ανησυχεί η ΔΕΗ Δύο αγωγοί ύδρευσης, από τους οποίους υδροδοτούνται -μεταξύ άλλων- το Κορδελιό και η περιοχή μέχρι τις φυλακές Διαβατών, βρίσκονται σε απόσταση μόλις ενός μέτρου από το σημείο όπου βρέθηκε η βόμβα, όπως ανέφεραν στελέχη της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ ΑΕ). Στην περιοχή υπάρχει επίσης ένα φρεάτιο αποχέτευσης. Τα συνεργεία της εταιρείας βρίσκονται σε επιφυλακή, προκειμένου να παρέμβουν άμεσα, σε περίπτωση που αυτό χρειαστεί. «Δεν έχουμε κάποια ιδιαίτερη ανησυχία», δήλωσε ο διευθυντής Περιφέρειας Μακεδονίας – Θράκης τού Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) Αναστάσιος Μιζαμίδης, γνωστοποιώντας ότι το μοναδικό προληπτικό μέτρο που θα ληφθεί είναι η διακοπή της ηλεκτροδότησης στην περιοχή γύρω από τον βενζινάδικο, για όση ώρα θα διαρκέσει η επιχείρηση. «Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι μπορεί να πάει κάτι στραβά, άλλωστε τα περισσότερα δίκτυά μας είναι εναέρια, οπότε δε χρειάζεται να λάβουμε κάποια ιδιαίτερα μέτρα», πρόσθεσε.
Σε σχέση με την τρωτότητα των δικτύων κοινής ωφέλειας της περιοχής, το Εργαστήριο Εδαφομηχανικής, Θεμελιώσεων και Γεωτεχνικής Σεισμικής Μηχανικής του ΑΠΘ έχει μελετήσει τη σεισμική διακινδύνευση ευρύτερα στη δυτική Θεσσαλονίκη, χωρίς ωστόσο να μπορεί να γίνει ακριβής παραλληλισμός των πιθανών συνεπειών ενός σεισμού με εκείνες στο ενδεχόμενο μίας έκρηξης του βλήματος.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής «το έδαφος στη περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζεται από βαθιές αλλουβιακές αποθέσεις, χαμηλής αντοχής, οπότε σε περίπτωση ενός ισχυρού σεισμού, η εδαφική κίνηση θα παρουσιάζει ισχυρότερη ενίσχυση […] Επομένως, τα δίκτυα κοινής ωφέλειας όπως αγωγοί ύδρευσης/αποχέτευσης, αερίου, καυσίμων κτλ, καθώς και οι υποδομές όπως γέφυρες, σιδηροδρομικές γραμμές, δρόμοι ενδέχεται να παρουσιάσουν βλάβες».
pentapostagma
ΠΗΓΗ
Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος Τύπου του Γενικού Επιτελειου Στρατού (ΓΕΣ) Νίκος Φανιός, η ομάδα θα αφαιρέσει αρχικά τον πυροκροτητή και στη συνέχεια η βόμβα θα μεταφερθεί με όχημα του στρατού στο πεδίο βολής του Ασκού Προφήτη, προκειμένου να γίνει ελεγχόμενη έκρηξη.
«Από τη στιγμή που το πυρομαχικό είναι αποδεσμευμένο, δεν υπάρχει κίνδυνος να γίνει έκρηξη εύκολα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φανιός, διευκρινίζοντας ότι η βόμβα είναι αεροπορίας και θα μεταφερθεί με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, υπό την εποπτεία της αστυνομίας, που θα έχει και την ευθύνη της απρόσκοπτης διέλευσης μέσα από τους δρόμους της πόλης.
Στρατιωτικοί του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίου Ξηράς έχουν εξουδετερώσει περισσότερα από 23.000 βλήματα, διαφόρων διαμετρημάτων, που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια εργασιών κατασκευής του διαδριατικού αγωγού φυσικού αερίου (ΤΑΡ) στα Διαβατά Θεσσαλονίκης.
Το Τάγμα επιχειρεί επίσης και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπου έχουν εξουδετερωθεί 14 ενεργές βόμβες αεροπορίας στην περιοχή όπου γίνεται διαπλάτυνση αεροδιαδρόμου.
Ο ΟΑΣΘ ανέλαβε τη μετακίνηση χιλιάδων πολιτών – Ειδικά οχήματα για τα ΑμΕΑ Πανέτοιμος δηλώνει ο ΟΑΣΘ να ανταποκριθεί στη μετακίνηση των χιλιάδων πολιτών της δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ για τη μεταφορά των ατόμων με ειδικές ανάγκες θα διατεθούν ειδικά οχήματα. Σύμφωνα με δήλωση του προέδρου του ΟΑΣΘ, Χρήστου Στεφανίδη «είμαστε έτοιμοι να διαθέσουμε λεωφορεία για τη μεταφορά των συμπολιτών μας. Υπολογίζω πως θα χρειαστούν 50–60 οχήματα με περίπου 100–120 άτομα προσωπικό, ενώ υπάρχει η δυνατότητα και για περισσότερα λεωφορεία εάν κριθεί απαραίτητο. Κάθε λεωφορείο θα συνοδεύεται από ασθενοφόρο και πυροσβεστικό όχημα, ενώ η τροχαία θα πρέπει να μας υποδείξει τα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης. Θα διαθέσουμε και δύο λεωφορεία για τη μεταφορά των ατόμων με ειδικές ανάγκες με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό». Η μετακίνηση με τα λεωφορεία θα είναι δωρεάν, ενώ για τη μεταφορά των ΑΜΕΑ με τα ειδικά οχήματα οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν από νωρίτερα στο τηλέφωνο 2313 302170. Επίσης, κάτοικοι που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας θα πρέπει να επικοινωνήσουν το αργότερο μέχρι το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου με το ΕΚΑΒ (166) για την ασφαλή μεταφορά τους.
Σε πλήρη ετοιμότητα και τα ΕΛΠΕ Σε πλήρη ετοιμότητα για την αντιμετώπιση κάθε πιθανής κατάστασης βρίσκονται και τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), καθώς πέραν του εσωτερικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης στις βιομηχανικές εγκαταστάσεις Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), που έχει πρόσφατα επικαιροποιηθεί, εκπονήθηκε και πρόσθετο σχέδιο με επιπλέον μέτρα, με αφορμή την επιχείρηση εξουδετέρωσης της βόμβας στο Ελευθέριο Κορδελιό την ερχόμενη Κυριακή. Όπως δήλωσε ο διευθυντής των βιομηχανικών εγκαταστάσεων των ΕΛΠΕ Θεσσαλονίκης, Χριστόφορος Αντώτσιος, «οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις Θεσσαλονίκης των ΕΛΠΕ βρίσκονται σε απόσταση άνω των 700 μέτρων από το σημείο όπου βρέθηκε η βόμβα. Οι δεξαμενές καυσίμων βρίσκονται ακόμη μακρύτερα». Παρά την απόσταση αυτή, ωστόσο, έχουν ούτως ή άλλως ληφθεί όλα τα απαιτούμενα μέτρα.
«Οι ΒΕΘ και όλες οι εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ διαθέτουν εσωτερικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης, που έχει κατατεθεί και εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές, το οποίο επικαιροποιήθηκε πρόσφατα, τον Μάιο του 2016. Για το συγκεκριμένο εγχείρημα (σ.σ. την εξουδετέρωση της βόμβας από τις αρμόδιες αρχές) έχει εκπονηθεί πρόσθετο σχέδιο με επιπλέον μέτρα. Την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου, οι ΒΕΘ είναι έτοιμες για την αντιμετώπιση κάθε πιθανής κατάστασης και οι πολίτες μπορούν να είναι βέβαιοι ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα» κατέληξε ο κ. Αντώτσιος.
Αδειάζουν τις δεξαμενές τους 15 πρατήρια Στο μεταξύ, αδειάζοντας τις δεξαμενές τους από τα καύσιμα θα προετοιμαστούν για την εξουδετέρωση της βόμβας στο Ελευθέριο Κορδελιό τα περίπου 15 πρατήρια, που εδρεύουν εντός της περιοχής, η οποία θα εκκενωθεί την Κυριακή. Όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής, η εκκένωση των δεξαμενών είναι μια χρονοβόρος διαδικασία, αλλά από τη στιγμή που τίθεται θέμα λόγω της ύπαρξης της βόμβας, οι πρατηριούχοι είναι πανέτοιμοι να διεκπεραιώσουν εγκαίρως τη διαδικασία, τηρώντας όλους τους κανόνες ασφαλείας. «Εκτιμώ ότι οι βενζινοπώλες, επειδή γνωρίζουν ότι οι δεξαμενές θα χρειαστεί να αδειάσουν, θα φροντίσουν να έχουν λιγότερα καύσιμα», σημείωσε ο κ. Κιουρτζής και πρόσθεσε ότι οι δεξαμενές καυσίμων έχουν διάφορα μεγέθη, που ποικίλουν από 5000 λίτρα έως και 30.000-50.000 λίτρα στα μεγάλα πρατήρια.
«Οι αντλίες που βγάζουν το καύσιμο αντλούν περίπου 300-400 λίτρα το λεπτό. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για να αδειάσει μια μεγάλη δεξαμενή, μπορεί να χρειαστούν και ώρες», κατέληξε.
Σε επιφυλακή η ΕΥΑΘ, δεν ανησυχεί η ΔΕΗ Δύο αγωγοί ύδρευσης, από τους οποίους υδροδοτούνται -μεταξύ άλλων- το Κορδελιό και η περιοχή μέχρι τις φυλακές Διαβατών, βρίσκονται σε απόσταση μόλις ενός μέτρου από το σημείο όπου βρέθηκε η βόμβα, όπως ανέφεραν στελέχη της Εταιρείας Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ ΑΕ). Στην περιοχή υπάρχει επίσης ένα φρεάτιο αποχέτευσης. Τα συνεργεία της εταιρείας βρίσκονται σε επιφυλακή, προκειμένου να παρέμβουν άμεσα, σε περίπτωση που αυτό χρειαστεί. «Δεν έχουμε κάποια ιδιαίτερη ανησυχία», δήλωσε ο διευθυντής Περιφέρειας Μακεδονίας – Θράκης τού Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) Αναστάσιος Μιζαμίδης, γνωστοποιώντας ότι το μοναδικό προληπτικό μέτρο που θα ληφθεί είναι η διακοπή της ηλεκτροδότησης στην περιοχή γύρω από τον βενζινάδικο, για όση ώρα θα διαρκέσει η επιχείρηση. «Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι μπορεί να πάει κάτι στραβά, άλλωστε τα περισσότερα δίκτυά μας είναι εναέρια, οπότε δε χρειάζεται να λάβουμε κάποια ιδιαίτερα μέτρα», πρόσθεσε.
Σε σχέση με την τρωτότητα των δικτύων κοινής ωφέλειας της περιοχής, το Εργαστήριο Εδαφομηχανικής, Θεμελιώσεων και Γεωτεχνικής Σεισμικής Μηχανικής του ΑΠΘ έχει μελετήσει τη σεισμική διακινδύνευση ευρύτερα στη δυτική Θεσσαλονίκη, χωρίς ωστόσο να μπορεί να γίνει ακριβής παραλληλισμός των πιθανών συνεπειών ενός σεισμού με εκείνες στο ενδεχόμενο μίας έκρηξης του βλήματος.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής «το έδαφος στη περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζεται από βαθιές αλλουβιακές αποθέσεις, χαμηλής αντοχής, οπότε σε περίπτωση ενός ισχυρού σεισμού, η εδαφική κίνηση θα παρουσιάζει ισχυρότερη ενίσχυση […] Επομένως, τα δίκτυα κοινής ωφέλειας όπως αγωγοί ύδρευσης/αποχέτευσης, αερίου, καυσίμων κτλ, καθώς και οι υποδομές όπως γέφυρες, σιδηροδρομικές γραμμές, δρόμοι ενδέχεται να παρουσιάσουν βλάβες».
pentapostagma
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου