Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

ΑΝΑΨΕ ΦΩΤΙΕΣ Ο ΚΕΡΑΝΗΣ! Δείτε το κτίριο που πληρώνουμε ενοίκιο 221.000 ευρώ τον μήνα και παραμένει άδειο! Φωτογραφίες

-->
Μετ’ εμποδίων αναμένεται να προχωρήσει -εφόσον προχωρήσει- το σχέδιο μετεγκατάστασης των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών στο κτίριο των πρώην αποθηκών της καπνοβιομηχανίας Κεράνης στη Λεωφόρο Θηβών.Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης παρουσίασε σήμερα τις υπερσύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις, υποστηρίζοντας -με βάση τα στοιχεία που έδωσε- ότι με τη μετεγκατάσταση θα υπάρξει σημαντική εξοικονόμηση δαπανών.
aleksiadis+tryfon
Την ίδια ώρα όμως οι εφοριακοί και τελωνειακοί υπάλληλοι έβγαζαν κόκκινη κάρτα στο σχέδιο μετεγκατάστασης, κάνοντας λόγο για «σκάνδαλο» ενώ και ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλής εμφανιζόταν τουλάχιστον επιφυλακτικός, προτάσσοντας την ανάγκη παροχής στοιχείων που να δικαιολογούν τη μετεγκατάσταση.
Μάλιστα ο κ. Πιτσιλής ανέφερε ότι «οι υπάλληλοι δεν είναι εμπορεύματα για να τα μετακινούμε έτσι απλά», χωρίς να έχει υπολογιστεί επακριβώς τι θα σημάνει η μετεγκατάσταση σε όρους αποδοτικότητας της εργασίας τους και τυχόν ανατροπών στην προσωπική τους ζωή.
Ιδιαίτερη αναφορά μάλιστα έκανε ο κ. Πιτσιλής στα προβλήματα μεταφοράς των εργαζομένων από το κέντρο της Αθήνας στη Λεωφόρο Θηβών αλλά και σε όρους εξυπηρέτησης των φορολογούμενων που επισκέπτονται τις υπηρεσίες. Μάλιστα, στη ΓΓΔΕ έχει συσταθεί ειδική επιτροπή η οποία θα αναλύσει όλα τα στοιχεία κόστους αλλά και τις επιπτώσεις στους εργαζόμενους.
Πληρώνουμε 221.000 ενοίκιο χωρίς αντίκρισμα
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, σήμερα το δημόσιο δαπανά 221.000 ευρώ τον μήνα ως ενοίκιο για ένα άδειο κτίριο, την ώρα που μπορεί να υπερκαλύψει με τη χρήση του τις ανάγκες στέγασης όχι μόνο των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών αλλά και άλλων υπηρεσιών του δημοσίου.
Όπως ανέφερε ο κ. Αλεξιάδης, το υπουργείο Οικονομικών για τις ανάγκες στέγασης 1.027 υπαλλήλων του σε 7 διαφορετικά κτίρια δαπανά 232.000 ευρώ τον μήνα για ενοίκια ενώ για το συγκεκριμένο κτίριο το ενοίκιο είναι 221.000 ευρώ τον μήνα και μπορεί να στεγάσει 2.300 υπαλλήλους με 506 θέσεις πάρκινγκ. Το συγκεκριμένο κτίριο αγοράστηκε το 1998 από το ελληνικό δημόσιο έναντι 10,6 δισ. δραχμών (περίπου 35 εκατ. ευρώ) και στη συνέχεια μεταβιβάστηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στην Εθνική Πανγαία, με σύμβαση Sale and lease back για είκοσι χρόνια. Επειδή στο μεταξύ δεν προέκυψε ενοικιαστής, το δημόσιο συνεχίζει να καταβάλλει στην Εθνική Πανγαία 221.000 ευρώ τον μήνα.
Ο Τρύφων Αλεξιάδης άσκησε κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις γιατί δεν αξιοποίησαν το συγκεκριμένο κτίριο και άλλες δυνατότητες μείωσης των δημοσίων δαπανών μέσω της καλύτερης αξιοποίησης της περιουσίας του δημοσίου, την ώρα που επέλεγαν να μειώνουν δαπάνες με απολύσεις και μειώσεις μισθών. Σημείωσε παράλληλα ότι η κυβέρνηση έχει συνολικό πρόγραμμα για την καλύτερη αξιοποίηση των δημοσίων κτιρίων σε όλη την Ελλάδα. Ειδικότερα για το υπουργείο Οικονομικών το πρόγραμμα προβλέπει τη στέγαση όλων των υπηρεσιών του σε κάθε πόλη σε ένα κτίριο.
Μεγάλες αντιδράσεις από τους υπαλλήλους
Με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ υποστηρίζει ότι η επιμονή και οι μεθοδεύσεις στις οποίες καταφεύγει η ηγεσία του ΥΠΟΙΚ, προκειμένου να νομιμοποιήσει ένα απ’ τα μεγαλύτερα σκάνδαλα των τελευταίων ετών, που αφορά την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας και τη συντήρηση, με σκανδαλώδεις όρους, ιδιωτικών συμφερόντων απ’ τα ταμεία του δημοσίου δημιουργεί πολλά ερωτηματικά.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση: «Η προσπάθεια της πολιτικής ηγεσίας να μας πείσει ότι όλα αυτά γίνονται με στόχο τη μείωση των δαπανών του δημοσίου φαντάζει τουλάχιστον αστεία, για όσους έχουν στοιχειώδη εικόνα των όρων της σύμβασης, αλλά και όσων λαμβάνουν χώρα συνολικότερα στο υπουργείο Οικονομικών.
Η κυβέρνηση παρευρίσκεται και πρωταγωνιστεί σε μια φιέστα που προετοιμάζει ο ιδιοκτήτης του κτιρίου, αποκλείοντας τους εργαζόμενους και όλους όσοι υπήρχε κίνδυνος να »χαλάσουν» τη φιέστα της συγκάλυψης και φυσικά ξεχνώντας όλα όσα έλεγε μερικούς μήνες πριν, καταγγέλλοντας με δριμύτητα τη διαδικασία και τους όρους πώλησης των 28 ακινήτων του Δημοσίου, ένα εκ των οποίων είναι και το κτίριο Κεράνης.
Η στοχοποίηση και η λάσπη εναντίων των εργαζομένων και όλων όσοι τολμάνε να αναφερθούν στην ουσία της υπόθεσης δεν μας ξαφνιάζει. Είναι κάτι που έχει επαναληφθεί πολλές φορές τα τελευταία χρόνια των μνημονίων και η νέα ηγεσία του ΥΠΟΙΚ ακολουθεί, με μεγάλη μάλιστα ευκολία, την πεπατημένη.
Η ηγεσία όμως του ΥΠΟΙΚ θα πρέπει να ξέρει ότι δεν πρόκειται, ό,τι και αν σχεδιάζει, να αποφύγει τα καίρια ερωτήματα που απαιτούν απαντήσεις.
  • Γιατί σπεύδει να προκαταλάβει την έρευνα των εισαγγελικών αρχών, η οποία ελέγχει τη νομιμότητα της σύμβασης και έχει ασκήσει ήδη ποινικές διώξεις;
  • Γιατί απαγορεύει στους εργαζόμενους την πρόσβαση σε στοιχεία που αφορούν στο κτίριο, δεδομένου ότι λόγω του ιστορικού του τίθενται ερωτήματα για την ασφάλεια και την καταλληλότητά του να φιλοξενήσει χιλιάδες εργαζόμενους και επισκέπτες;
  • Γιατί η ηγεσία του ΥΠΟΙΚ σπεύδει να ανακοινώσει τη μεταφορά υπηρεσιών του, όταν η επιτροπή που η ίδια συνέστησε, με τη συμμετοχή στελεχών των τεχνικών υπηρεσιών έχει απορρίψει εξ αρχής την επιλογή του κτιρίου Κεράνης;».
Τα χαρακτηριστικά του κτιρίου
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν σήμερα τα στελέχη της Εθνική Πανγαία ΑΕΕΑΠ, στην οποία μεταβιβάστηκε το ακίνητο μέσω της γνωστής συμφωνίας πώλησης και επαναμίσθωσης 28 κτιρίων του δημοσίου, πρόκειται για “ένα κτίριο ριζικά ανακατασκευασμένο σύμφωνα με τις σύγχρονες επιταγές της αειφορίας, της ενεργειακής εξοικονόμησης και των κανόνων βιοκλιματικής δόμησης. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κτίριο γραφείων που έχει ανεγερθεί επί της Λεωφόρου Θηβών 196-198 στο Δήμο Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, όπου στο παρελθόν υπήρχε το κτίριο αποθηκών της καπνοβιομηχανίας Κεράνη. Το κτίριο ανακατασκευάσθηκε πλήρως (αριθμός τελευταίας αναθεώρησης της αδείας 110/2010) καθώς από το παλαιό βιομηχανικό κτίριο παρέμειναν μόνο στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και ενισχύθηκαν σύμφωνα με τις προβλεπόμενες απαιτήσεις και τεχνικές προδιαγραφές».
Είναι διαμορφωμένο κτίριο γραφείων όπου επιπροσθέτως περιλαμβάνει Βρεφονηπιακό Σταθμό, Γυμναστήριο, Βιβλιοθήκη, και Αίθουσα Συγκεντρώσεων με ειδικούς μεταφραστικούς χώρους.
Καταλαμβάνει μικτή ωφέλιμη επιφάνεια 42.300 τ.μ. σε υπόγειο, ισόγειο και 6 ορόφους. Οι χώροι καλύπτουν άνετα 2.300 θέσεις εργασίας και 506 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων.
Γενικά στη διαμόρφωση του κτιρίου έχουν ακολουθηθεί και καλυφθεί όλες οι απαιτήσεις της ισχύουσας Νομοθεσίας και των Τεχνικών Προδιαγραφών Δόμησης και Λειτουργίας των διαφόρων Συστημάτων. Έχουν μάλιστα ακολουθηθεί και προηγμένες πρακτικές ειδικά στο ηλεκτρομηχανολογικό μέρος.
Το κτίριο ανακατασκευάστηκε βάσει των αρχών του βιοκλιματικού σχεδιασμού και της χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Εφαρμόστηκαν σύγχρονα Παθητικά Συστήματα Θέρμανσης με τοποθέτηση τοίχων θερμικής αποθήκευσης Trombe-Michel στις ποδίες των παραθύρων της ΝΑ και ΝΔ πλευράς του, Φωτοβολταϊκά Συστήματα 17 kWp στην οροφή για μερική κάλυψη των αναγκών φωτισμού και 24 ηλιακοί Συλλέκτες συνολικού εμβαδού 70 τ.μ. για το Ζεστό Νερό Χρήσης.
Επίσης, υπάρχει άνετος Φυσικός Αερισμός σε όλους τους χώρους και πρόσθετος τεχνητός αερισμός εξασφαλίζοντας ιδανικές συνθήκες άνεσης για τους χρήστες του. ‘Έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά με μικρότερες θερμοπερατότητες από τις ελάχιστα απαιτούμενες και έχουν μονωθεί όλες οι απαραίτητες επιφάνειες. Έχουν τοποθετηθεί ειδικά διπλά και αεροστεγανά υαλοστάσια μικρού συντελεστή θερμοπερατότητος. Κατασκευάστηκαν Σκίαστρα κινούμενα με μηχανικό τρόπο, για τη μείωση κατά το θέρος, της άμεσης και έμμεσης ηλιακής ακτινοβολίας αλλά και την είσοδό της κατά το χειμώνα.
Διαμορφώθηκε κατάλληλα ένα μεγάλο Κεντρικό Αίθριο και κατασκευάστηκαν 4 μικρότερα, για την εκμετάλλευση της Ηλιακής ενέργειας το Χειμώνα, αλλά και τον άπλετο φωτισμό και αερισμό του κτιρίου. Η προβλεπόμενη φύτευση και ύπαρξη υγρών στοιχείων στων 9 στρεμμάτων περιβάλλοντα χώρο, θα βοηθήσει στην απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας αφ’ ενός και στη μείωση της θερμοκρασίας του αέρα από τη διέλευσή του δια μέσου των φυλλωμάτων της.
Για την ανεξάρτητη λειτουργία του κτιρίου και τη βέλτιστη χρήση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, προβλέφθηκε να διαχωριστεί το κτίριο σε τέσσερεις ανεξάρτητους τομείς. Για την ορθολογική κάλυψη των αναγκών ψύξης και θέρμανσης των διαφορετικών χώρων και τμημάτων του κτιρίου, επιλέχθηκε τετρασωλήνιο σύστημα επιτρέποντας την παράλληλη λειτουργία ψύξης & θέρμανσης και την ικανοποίηση των συνθηκών άνεσης κλιματισμού.
Η συνολική λειτουργία του κτιρίου εκτελείται από σύγχρονο σύστημα διαχείρισης κτιρίου Building Management System. Μέσω του B.M.S. επιτελείται η αυτοματοποιημένη συγκεντρωμένη διαχείριση, για την εποπτεία των συστημάτων κλιματισμού, φωτισμού καθώς και του κρίσιμου ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Επίσης παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης και καταγραφής ενεργειακών μεγεθών, για τον ενεργειακό έλεγχο της εγκατάστασης.
Η ενεργειακή απόδοση κτηρίου προσφέρει σημαντικό οικονομικό όφελος και σημαντική εξοικονόμηση για το Δημόσιο. Το κτήριο φέρει Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης και κατατάσσεται στην Ενεργειακή κατηγορία Β. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα (Μάρτιος 2016) που διενήργησε το Σώμα Επιθεώρησης Περιβάλλοντος, Δόμησης, Ενέργειας και Μεταλλείων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την ενεργειακή κατηγορία του συνόλου των κτηρίων της χώρας μόλις 5% εντάσσεται στην ενεργειακή κατηγορία Α-Β, ενώ ειδικότερα για τα δημόσια κτήρια, μόλις το 14,14% αυτών εντάσσεται στην ενεργειακή κατηγορία Α-Β, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό (52,33%) αυτών εντάσσεται στην ενεργειακή κατηγορία Γ-Δ και το 33,53% στην Ε-Η.
Επικίνδυνα υλικά : Κατά καιρούς έχουν κυκλοφορήσει φήμες ότι στο κτίριο υπάρχουν «επικίνδυνα» υλικά για την υγεία εργαζομένων και συναλλασσομένων. Σύμφωνα με επίσημη ανάρτηση κατά τη διάρκεια της Δημοπρασίας για την αξιοποίηση των κτιρίων με τη μέθοδο Sales & Lease Back (πώλησης και επαναμίσθωσης) βεβαιώνεται ότι επικίνδυνα υλικά όπως αμίαντος, υδράργυρος, ψυκτικά υγρά Freon R22 κλπ δεν έχουν χρησιμοποιηθεί στο υπόψη κτίριο. Αντίθετα στο κτίριο χρησιμοποιούνται ψυκτικά υγρά φιλικά στο περιβάλλον (Τ-134α).
Προσβασιμότητα : Στην υφιστάμενη κατάσταση, η πρόσβαση στο κτίριο με χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.) εξυπηρετείται από τις παρακάτω συνδέσεις Μ.Μ.Μ.:
* ΜΕΤΡΟ : Γραμμή 3, Αγ. Μαρίνα-Αεροδρόμιο, Στάση Αιγάλεω και από εκεί μετεπιβίβαση σε πλήθος τοπικών Λεωφορειακών γραμμών. Απόσταση από το σταθμό του ΜΕΤΡΟ περίπου 3.0 Km.
* ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ : Γραμμή Π1, Πειραιάς-Α. Λιόσια, Στάση Αγ. Ιωάννης Ρέντης. Απόσταση από σταθμό περίπου 700 m.
* ΟΑΣΑ : Πλήθος λεωφορειακών γραμμών διασχίζουν την Λεωφόρο Θηβών εξυπηρετώντας τα ΤΕΙ Πειραιά και άλλους προορισμούς.
Η πρόσβαση-είσοδος στους χώρους στάθμευσης του κτιρίου με ιδιωτικά μεταφορικά μέσα, μπορεί να γίνει είτε από την Λ. Θηβών (Δυτικά) είτε από την οδό Μάρκου Μπότσαρη Στρ. Μακρυγιάννη (ανατολικά του κτιρίου).
Παρά τις παραπάνω συνδέσεις, υπάρχει σχεδιασμός για ενίσχυση της προσβασιμότητας του κτιρίου με τη δρομολόγηση πρόσθετων γραμμών για την αποκλειστική εξυπηρέτηση του κτιρίου, ώστε να εξασφαλιστεί πρόσθετη προσβασιμότητα.
Πρόσβαση με Ιδιωτικά Μέσα: Για την εξυπηρέτηση του κτιρίου υπάρχουν χώροι στάθμευσης, που διατάσσονται στο Ισόγειο και το Α’ Υπόγειο (οι στεγασμένοι) και στον περιβάλλοντα χώρο του οικοπέδου (οι υπαίθριοι).
Όπως ορίζεται από τη σχετική Νομοθεσία, για τις ανάγκες στέγασης των υπηρεσιών στο κτίριο, έχει συνταχθεί ειδική μελέτη με τίτλο «Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων Σταθμού Αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης» από συγκοινωνιολόγο Πολιτικό Μηχανικό.
Από τη μελέτη αυτή προκύπτει ότι, δεν επέρχεται διαφοροποίηση στην στάθμη εξυπηρέτησης των προσβάσεων των κόμβων που εξετάζονται για την μετά από την λειτουργία του κτιριακού συγκροτήματος κατάσταση, παρά μόνο ανεπαίσθητη πρόσθετη μέση καθυστέρηση.
Σε όλους του κόμβους οι πρόσθετες φορτίσεις δεν δημιουργούν προβλήματα αυξημένων καθυστερήσεων και μη αποδεκτής στάθμης εξυπηρετήσεως, ειδικότερα με την υιοθέτηση των προτάσεων (όπως επαναδιαγράμμιση, δημιουργία 2 λωρίδων πλάτους 2,75m αντί μίας υφιστάμενης 5,50m, αύξηση χρόνου πρασίνου σηματοδότη κλπ) στις προσβάσεις, όπου αυτές προτείνονται, η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη.
Οι στάθμες εξυπηρέτησης των επηρεαζόμενων προσβάσεων παραμένουν σε όλες πρακτικά τις περιπτώσεις αναλλοίωτες, ενώ η αύξηση των μέσων καθυστερήσεων είναι ασήμαντη. Τέλος προστίθεται ότι από τη λειτουργία της εγκατάστασης δεν επηρεάζονται αρνητικά άλλες χρήσεις (όπως π.χ. Γηροκομείο, Νοσοκομείο, Σχολείο κλπ) ενώ με τη διαμόρφωση του χώρου στάθμευσης και των ανάλογων χώρων αναμονής κλπ. μπορούν να εξυπηρετηθούν εσωτερικά τα οχήματα των εργαζομένων και άλλων χρηστών του συγκροτήματος χωρίς να χρησιμοποιείται επιφάνεια του παρακείμενου οδικού δικτύου.
Το ιστορικό
  • Αγοράστηκε το 1998 από το Ελληνικό Δημόσιο και αναδιαμορφώθηκε κατάλληλα για να στεγάσει υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ.
  • Το 2014 (23.5.14) μεταβιβάστηκε στην εταιρεία ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΝΓΑΙΑ ΑΕΕΑΠ με την μέθοδο του sale & lease back με δυνατότητα επανάκτησης μετά από είκοσι έτη.
  • Το κτίριο από το 2005 μέχρι σήμερα παραμένει κλειστό και φυλάσσεται από την Ελληνική Αστυνομία σε 24ωρη βάση. Το Ελληνικό Δημόσιο, (σύμφωνα με το συμβόλαιο μίσθωσης του Μαΐου 2014) υποχρεούται να καταβάλλει στον εκμισθωτή-ιδιοκτήτη 221.000 €/μήνα (2.652.000 €/έτος) και σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί το κόστος των παγίων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και της δαπάνης ασφάλισης.
keranis1keranis2

Related Posts :



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου