Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

Δανάη Στράτου: Ο Γιάνης πρέπει να κατέβει στις εκλογές με νέο σχήμα

-->
«Ομολογώ πως ήταν ενδιαφέρον να παρατηρεί κανείς ότι, ενώ επί είκοσι χρόνια που δουλεύω δεν είχα πουθενά αναφερθεί ως κόρη ή σύζυγος κάποιου, ξαφνικά έγινα η γυναίκα του Βαρουφάκη» δήλωσε η σύζυγος του τέως υπουργού Οικονομικών, Γιάνη Βραουφάκη.
Μιλώντας στην «Καθημερινή» η Δανάη Στράτου υποστηρίζει ότι δεν περίμενε τίποτα από όσα συνέβησαν κατά την διάρκεια της θητείας του συζύγου της στο υπουργείο Οικονομικών τονίζοντας ότι την πήγε πίσω όσον αφορά το καλλιτεχνικό σκέλος.
Όπως λέει η ίδια τόσο η ίδια όσο και ο Γιάνης Βαρουφάκης  ήξεραν ότι, αν γινόταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, ο σύζυγός της θα γινόταν υπουργός Οικονομικών. Του το είχε ζητήσει ο Αλέξης Τσίπρας, με τον οποίο επί χρόνια συζητούσαν το σχέδιο που είχαν αποφασίσει να εφαρμόσουν.
Σε άλλο σημείο της συνέντευξης η Δανάη Στράτου περιγράφει:
«Επί έξι μήνες βασική μου προτεραιότητα ήταν να φτιάξω ένα σύστημα υποστήριξης για τον Γιάνη. Τα πάντα τότε ήταν πολύ πυκνά, σε χρόνο και συναισθήματα. Προτεραιότητά μου ήταν να επιβιώσει αυτός ο άνθρωπος. Να είναι έτσι οργανωμένο το σπίτι ώστε να του προσφέρει ό,τι χρειαζόταν. Επιπλέον, όταν γύρισα από την Αμερική, τον βρήκα να εργάζεται σχεδόν αβοήθητος είκοσι ώρες το εικοσιτετράωρο. Ο ίδιος ήταν βουτηγμένος στη διαπραγμάτευση, δεν είχε χρόνο για τίποτα. Ζήσαμε ένα roller coaster».
«Ζήσαμε ένα ROLLER COASTER»
Τι δηλώνει όμως η σύζυγος του «Τσάρου της Οικονομίας» (σ.σ όπως συνήθιζαν ορισμένοι να τον αποκαλούν) δυο χρόνια μετά; H ίδια αναφέρει ότι όλα είναι διαφορετικά. Η ίδια ζει μόνιμα στην Αθήνα και οργανώνει μια σειρά εκθέσεων και δράσεων σε όλο τον κόσμο. Και αν και οι περισσότερες θα παρουσιαστούν στο αμέσως προσεχές διάστημα (Ελλάδα, Ολλανδία, ΗΠΑ), η ενέργεια και ο χρόνος της είναι αφοσιωμένα στο έργο που ετοιμάζει για τα Αισχύλεια το 2017.
Πως γνώρισα τον Γιάνη...
Από την συνέντευξη της γνωστής εικαστικού δεν έλειψε αναφορά και για τη γνωριμία της με τον Γιάνη Βαρουφακη η οποία συνέβη όταν οι δυο τους ήταν παντρεμένοι με άλλους συντρόφους: «Δεν τον ήξερα, αν και ο ίδιος γνώριζε τη δουλειά μου. Με εντυπωσίασε διανοητικά. Ξαναβρεθήκαμε σε μια μεγάλη παρέα δύο χρόνια αργότερα, μαζί με τους συζύγους μας. Οταν το 2005 ξεκίνησα την έρευνα για τους Διαχωρισμούς, τον συνάντησα για να συζητήσουμε. Και κολλήσαμε. Είχαμε ήδη χωρίσει και οι δύο. Γίναμε ζευγάρι και καταλήξαμε να ταξιδεύουμε σε όλο τον κόσμο. Από εκείνη την ημέρα, στα τέλη του Νοέμβρη του 2005, είμαστε μαζί».
Η ζωη μετά την παραίτηση
Λίγο μετά την παραίτηση του Γιάνη Βαρουφάκη από το τιμόνι του υπουργείου Οικονομικών η κ. Στράτου εξομολογείται ότι «Μετά την παραίτησή του, σαν από κεκτημένη ταχύτητα, συνέχισα να ακολουθώ το πλάνο του Γιάνη, τα ταξίδια, την προετοιμασία για το κίνημά του, το DiEM25. Αυτό με κούρασε όμως, έπρεπε να πάρω μια απόφαση: θα συνεχίσω να σκέφτομαι τον εαυτό μου ως καλλιτέχνη ή θα σταματήσω και θα ασχοληθώ μόνο με το όραμα του Γιάνη. Από κοινού πήραμε την απόφαση να έχω τη βάση μου στην Αθήνα και να ασχοληθώ με τα πρότζεκτ μου. Δεν θα ήμουν ο εαυτός μου αλλιώς»
Είμαι προετοιμασμένη να εκτεθεί και πάλι ο Γιάνης 
Όσο για το τι θα ψήφιζε αν γίνονταν εκλογές τώρα, η ίδια δηλώνει ότι δεν ξέρει, παρότι περιμένει νέα πρόσωπα, νέα σχήματα που θα εκφράσουν τον λαό. Επίσης, κρίνει πως πρέπει να κατέβει ο Γιάνης Βαρουφάκης στην εκλογική διαδικασία με ένα νέο σχήμα. «Πρώτον, είμαι πλέον προετοιμασμένη, το έχω βιώσει, έχω πείρα, ξέρω πώς να το διαχειριστώ. Και δεύτερον, όταν ξεκινάς κάτι, καλό είναι να μην το αφήνεις στη μέση. Ο λόγος που δεν βγήκε αμέσως μετά την παραίτηση μπροστά ο Γιάνης είναι επειδή το σχέδιο που είχε ετοιμάσει ανατράπηκε, ακυρώθηκε, οπότε έπρεπε να επεξεργαστεί νέα πρόταση. Χρειαζόταν χρόνο. Όταν είναι έτοιμος και αποφασίσει να προχωρήσει, τότε φυσικά θα τον υποστηρίξω».
Χαμένες φιλίες
 «Ναι, χάθηκαν κάποιες φιλίες. Υπάρχει ένας διπολισμός στην κοινωνία που παλαιότερα δεν υπήρχε. Παλιά δεν είχε σημασία αν ψήφιζες ΠΑΣΟΚ, Νέα Δημοκρατία ή Αριστερά, καθόμασταν όλοι στο ίδιο τραπέζι και τρώγαμε σχολίασε η Δανάη Στρατου αναφερόμενη στις φιλίες που έχασε την εποχή υπουργίας του συντρόφου της. «Στη δική μας περίπτωση αυτό ήταν πολύ έντονο. Το είδα να συμβαίνει με προσωπικούς μου φίλους, ακόμα και με μέλη της οικογένειας υπήρξαν εντάσεις. Ξεκίνησε με το δημοψήφισμα. Ηταν μια δύσκολη περίοδος. Πολλοί άνθρωποι δεν ξέρουν τι ακριβώς έγινε, υπήρξε διαστρέβλωση και λάσπη. Για μένα, όμως, το πιο σημαντικό είναι το ανθρώπινο. Εγώ βάζω πάνω από όλα τη σχέση μου, τη φιλία μου, τη συγγένειά μου. Μπορεί να έχουμε διαφορετικές πολιτικές απόψεις, αλλά είσαι φίλη μου, αδελφή μου... Δυστυχώς, δεν το βλέπουν όλοι έτσι.».

Related Posts :



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου